søndag 19. mai 2013

Amokk i bodømarka

Det holdt visst ikke med dagens tre toppturer, for avsted bar det målrettet mot en fjerde. Hopsfjellet 402 moh denne gangen. Og med til den fikk jeg faktisk rikket med meg Anette også. Fantastisk!
Det er et godt stykke å gå til denne toppen, i forhold til at den ikke er så veldig stor av seg i høydemeter. Men man følger både breiere veier / løyper og flotte og godt trådde stier hele veien opp. I mot slutten var det ganske vått, gjørmete og myrete, så vi kom oss ikke akkurat helt tørrskodd frem. Men toppen ble nådd! Ooog vi syns nemlig også at toppen hadde kunnet hatt postkassen på plass for å skrive seg inn i.

Steigtind - Ei liggende gravid dame.
Har du noen gang lagt merke til det? Forestillt deg det? Sett det i fra en vinkel hvor det bildet blir mulig å danne seg? Selve stortoppen blir ansiktet som ligger vendt opp i mot himmelen, så et bryst og den sørligste av toppene blir den gravide magen. Nå vet du det i hvertfall!


Innimellom alle turene har jeg også hatt stalldag, og foringene som følger med den. Siste del av dagens program, ble gjort i en liten stopp på hjemoverturen. Nemlig å ta inn hestene og fore dem kveldsmaten. Nå er det best at jeg også tar kveld her jeg sitter, før jeg blir nødt til å bruke begge hendene for å telle toppturer for dagen!



Tatt av Anette Skorbakk



3 kommentarer: