mandag 27. mai 2013

Beiarstua - DNT ung-tur


Fredag 24 mai tok DNT ung turen i fra Bodø til Beiarn, hvor vi har holdt hus i Beiarstua til søndag 26 mai. Vi ble ei gruppe med ti DNT ung-er. Passet på at av stort antall sauer rundt hytteveggene. Der gikk helga bort i kortspilling, treretters middager, bading, soving, badstu, uteaktiviteter og andre småsprell.
Siden jeg sover mindre enn gjennomsnittet, så var jeg oppe ganske lenge før resten av gruppa. Lørdags morgen brukte jeg på å fyre i peisen og varme hytta, gå en liten tur, fyllt opp med ved, ta oppvasken, hente nytt vann i fra elva, dekke bord og gjøre klart til frokost.. ..før førstemann våknet til liv.. og resten etter, litt mindre frivillig. Søndag hang søvnen enda lenger i folket, så etter å ha gjentatt lørdags morgen, dro jeg ut på en litt lengre tur. Jeg forlot hytta med allt klart til at resten kunne stå opp.
I løpet av helga endte jeg opp oppå to topper som ligger i egne innlegg i bloggen. Tverråfjellet lørdags ettermiddag, og Segelfjellet søndags morgen.



Fredag; Aspargessuppe med laks, ovnsbakt laksefileet med tilbehør til middag og meloner til dessert.
Lørdag; Spekemat til forrett, kyllingfileet, gratinerte poteter og soppstuing til middag og jordbær med fløte til dessert. 




Kasper ønsker alle en god morgen


Sommertider HEY, HEY sommertider

Badstu






1 kommentar: