søndag 19. mai 2013

Finnkonnakken (518 moh)

I dag startet jeg dagen veldig tidlig. Før klokken 8 hadde jeg vært i stallen å sluppet hestene ut til frokost, gjort stallarbeidet, besøkt Hunstadtoppen og besteget Keiservarden. På en søndags morgen! Skulle dette bli en lang dag eller? Etter en dusj og litt småpjusk i leiligheta lokket et helt fantastisk vær meg ut igjen. Jeg pakket sekken, og med ble denne gangen kameret med oppladet batteri!
Finnkonnakken ble målet! Så 11.45 kunne jeg puste friluften 518 moh. En fantastisk søndagstur. MEN jeg ville virkelig anbefalt Steigtind framfor Finnkonnakken, slik forholdene er pr i dag. For i forhold til turen i går, syns jeg det var veldig vått og innimellom ganske så gjørmete å gå oppover til Finnkonnakken i dag.

Toppen av Finnkonnakken

Utsikt - Mistfjorden og innover mot Nordfjorden

Velkomstkomiteèn

Jeg fant ei rar høne på toppen av Finnkonnakken

neei, det var visst en rype! ;P

Steigtind fra Finnkonnakken

Festvåg til venstre, Kjerringøy til høyre, og ferga på sin ferd i mellom.

I denne varmen og med det klare vannet fristet det å plumse utti.

Det våres! - Steigtind tatt i nedturen fra Finnkonnakken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar