lørdag 4. mai 2013

Reinsafari på Keiservarden

Jeg var, som ikke uvanlig til å være meg veldig tidlig oppe - Iblandt alltfor tidlig egentlig, og det var av den sorten akkurat i dag. Jeg startet morgenen med en tur på Keiservarden, som ble en av de sjeldnere ferdene. I nysneen som hadde lagt seg tråkka jeg inn dagens første spor, som slynget seg som en sti etter meg der jeg gikk. 06.15 var jeg nesten til topps.. men så fikk jeg møte reinflokken på 5 som jeg ellers bare har observert noen ganger på lang avstand der oppe gjennom vinteren. Kameraet var med, jeg tok det i bruk og bevegde meg rundt som en ivrig snikfotograf. Reinen flyttet på seg, og jeg snek meg etter. Litt hit, litt ditt, litt opp og litt ned. Trimrunde reinfotografering. Håper egentlig ikke de som kom etter meg fulgte spor og sti, for da fikk de seg en ekstra trimrunde. Eller kanskje lurt på hvor forvirra det menneske som gikk før dem hadde vært??

Men den lille reinflokken gjennom bildene mine;









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar