lørdag 18. mai 2013

Steigtind (793 moh)

Jeg har lenge lurt på når denne toppen var klar til å bestiges til fots - uten å vasse i snø eller gli i gjørme. Fanget opp at Ti på topp-kassen ble plassert her i går, og fant ut at da var tiden inne! Det viste seg å være helt fantastisk flott å ta seg opp der. Noen steder med sne å krysse, men den var hard og fin å traske over. Gjøk er en fugl jeg aldri har sett før, og som jeg egentlig heller ikke visste hvordan så ut, men plutselig så hadde jeg jammen fotografert en.
Vel fremme på toppen ville ikke kameraet annet enn å syte om å få byttet batteripakke. Mitt eneste turfølge Beinlaus og jeg, fikk akkurat fotografert hverandre der oppe før det var totalt tomt og utladdet.
Det var svakt med vind på toppen og varmt i været, så der oppe kunne man sittet lenge. Men jeg hadde stallen og kveldsforing.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar