søndag 7. juli 2013

Mjønestind (1058 moh) dag to!

Da ble det tur opp til Mjønestinden i dag også!
I natt kjennte jeg at jeg begynnte å grue meg litt, fordi jeg begynnte å stresse med at jeg ikke fikk sove. Øynene var så trøtte og slitne at de klødde, mens resten av meg var så våken at det kunne holdt en god driv videre. Jeg sovna ikke før på nattmorran, men var våken igjen allerede før vekkinga.
Det ble en liten gjeng på 5 tilsammen i dag. To av de var faktisk tilreisende fra Bergen. Vi startet ut i solskinn og varme som fulgte oss nesten opp til toppen, før det begynnte skye litt til. I fra en høyde på omentrent 550 moh, fikk vi den sterke vinden som var meldt. Det blåste ganske så godt i dag! MEN i punktet hvor vi runda starten av eggen, var det som om vi forlot vinden også, for langs den og opp til topps hadde knappt med vindpust. Skulle tro vinden plutselig stillna av, men ferdige med eggen på tur ned blåste den godt og møtte oss igjen. På tur ned skulle vi egentlig ha matpause på samme sted som opp, men valgte stoppe et passende sted tidligere. Der var vi også ganske så heldige! For en stund etter og et lite stykke etter å ha passert der vi hadde tenkt stoppe, så kom der en skikkelig regnskur. Den varte akkurat nok til å gi oss regntunge klær, våte berg og glatt gress. Men siste rest av nedturen gikk fint som bare det!


Ikke bare elgen som poserer med å tisse når jeg skal fotografere


Fint vær, men her har vi begynnt å få kjenne på vinden




Ikke tåkelagt som i går



Varga

Sliten energibunt søker ly

Neimenn, hvor ble fjellene av?

Og så kom regnet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar