lørdag 4. januar 2014

Opp mot Litltinden, nye venner og Keiservarden

Det nye året har startet med litt småturer rundt om. I mørket og på dagtid. Noen turer på Keiservarden har det allerede blitt, men turen i går var ganske spesiell med meteorsvermer og nordlys. Nordlyset kom helt plutselig og kameraet hadde jeg tilfeldigvis i bilen, men hadde ikke stativ og det blåste ganske mye.

I dag gikk jeg en liten tur opp mot Litltinden, men der blåste det innmari fælt
. Tusla litt rundt, tok noen bilder, men det var vanskelig med vinden. Reinsdyrene har visst gått av på ferie etter den travle juletiden, for det møtte jeg på tre forskjellige steder. Så også ørn og ryper oppi høyden.
Etterpå ble det en liten tur på Keiservarden siden jeg allerede kjørte forbi på tur hjem.

Toppen av Keiservarden under masta med det røde lyset

22-23 tiden

God tur

Steigtinden

Kjerringøy

Mot Festvåg



Mjelletindene - Litltinden ligger lengst til høyre

Andrepiloten i bilen








Telefonen er elendig på bilder - men fantastisk himmel fra Keiservarden

Knerten har virkelig funnet sin tilhørighet til Grønnåsen. Han vet godt hvor han skal både når han skal ut og når han skal inn. Her ser dere han en morgen på Grønnåsen. Ferdig med kraftforet og klar for dagen ute. Jeg tar Nemi med meg, og Knerten får gå i forveien.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar